Suvremenim trendovima

Danas učenje na daljinu više nije iznenađujuće; većina obrazovnih institucija na različitim razinama u Rusiji i inozemstvu u jednom ili drugom stupnju koristi tehnologije na daljinu u pedagoškom procesu. Mnogi studenti danas smatraju ovaj oblik obrazovanja alternativom uobičajenom, ne samo prilikom drugog obrazovanja, naprednog obrazovanja, već i odabiru ovu metodu za stjecanje prvog visokog obrazovanja. Čak i prije 10 godina, broj učenika u svijetu koji se obrazuju pomoću tehnologija na daljinu premašio je broj redovitih. 

Suvremenim trendovima se ne može pobjeći, a mnoga sveučilišta to razumiju i pokušavaju se razvijati u tom smjeru. Usput, ispravno je reći "učenje na daljinu", a ne "obrazovanje na daljinu", jer to je samo drugačiji način formiranja učenikovih znanja i vještina, dok sadržaj obrazovanja ostaje nepromijenjen.

U radovima mnogih suvremenih autora razmatraju se problemi razvoja učenja na daljinu u Rusiji, ali je, vjerojatno, svaki od njih, prije nego što je počeo proučavati probleme, istražio pitanje svrsishodnosti i učinkovitosti ovog oblika obrazovanja. Napravimo kratki pregled, kao i svoje mišljenje o ovom pitanju.

Dakle, profesionalci:

1) većina istraživača kaže da je prvi "plus" učenja na daljinu prilika za studente da se obrazuju na poslu. To je doista vrlo važan argument u korist odabira ovog oblika obrazovanja, posebno za one koji su se odlučili za visoko obrazovanje već u odrasloj dobi;

2) nema potrebe putovati u obrazovnu ustanovu, barem da biste to često činili. To se posebno odnosi na studente s periferije: dovodi do smanjenja financijskih troškova, omogućuje stjecanje diplome na velegradskim ili stranim sveučilištima;

3) oni koji fizički ne mogu biti u učionici zbog invaliditeta također imaju priliku steći obrazovanje. Naše sveučilište i autor osobno imaju iskustvo rada na daljinu s takvim studentima;

4) u našem društvu uvijek je bilo i ima ljudi koji su u stanju da se "obrazuju", tj. bave se samoobrazovanjem, ali iz ovog ili onog razloga nemaju službeno priznati rezultat takvog obrazovanja - diplomu. Učenje na daljinu omogućuje u određenoj mjeri smanjiti ovisnost osobe koja je voljna i sposobna samostalno stjecati znanje o obrazovnim institucijama i, na ravnopravnoj osnovi s drugima, ima priliku steći visokoškolsku diplomu;

5) prilika za učenike da sudjeluju u organizaciji svog obrazovnog procesa: odaberu vrijeme i mjesto rada s obrazovnim materijalom, odrede brzinu učenja gradiva, koja odgovara osobinama njihovog razmišljanja;

6) razina svjesnog odnosa učenika prema učenju raste, počinju osjećati odgovornost za rezultat svog učenja, uče racionalno raspoređivati ​​vrijeme i trud;

7) za sveučilište učenje na daljinu omogućuje vam pokrivanje većeg broja studenata, tj. povećati svoju ciljnu publiku.

Naravno, učenje na daljinu ima svoje nedostatke:

1) učenik nema priliku osobno kontaktirati učitelja radi savjetovanja;

2) nema mogućnosti naučiti „uživo“ za izgradnju odnosa u timu (s nastavnicima, školskim kolegama, sveučilišnom upravom), razgovarati pred publikom;

3) nijedna se profesija ne može savladati na daljinu (liječnik, veterinar);

4) nije svaki student u stanju zadržati motivaciju za samostalan rad. Uz to, utječe i odsustvo tako djelotvornog motivatora za aktivnost učenja kao što je stalna kontrola od strane učitelja. Oni nastavnici koji rade prvu godinu na sveučilištima znaju koliko je važno da brucoši, posebno u početku, provjeravaju domaće zadaće i redovito organiziraju testove i testove. Postotak učenika kojima takva kontrola nije potrebna vrlo je nizak, oni već shvaćaju da je neophodan samostalan rad na toj temi;

5) učenik nema priliku uspoređivati ​​srednje rezultate vlastitog učenja i ostalih učenika, te uspoređivati ​​"uživo": kada radi za školskom pločom, govori na konferencijama itd.

6) odsutnost osobe u blizini koja gradivo daje emocionalnu obojenost, što utječe na stupanj njegovog razumijevanja (prisjetite se fragmenta filma "Velika promjena", u kojem Nestor Petrovič predaje o caru Neronu, koji je naredio spaljivanje Rima, što će ga nadahnuti da napiše poeziju o vatra - nitko od slušatelja nije ostao ravnodušan).

7) važno je da učitelj u razrednoj nastavi osjeti kako učenici razumiju gradivo (prema njihovim stavovima, na postavljena pitanja, na odgovore na njihova pitanja) i odmah prilagodi obrazovni proces: još jednom ponoviti teške trenutke, pružiti dodatna objašnjenja o nekim pitanjima, promijeniti stopa prezentacije. Učenjem na daljinu ta se veza gubi;


https://my.aic.edu/ICS/icsfs/141.pdf?target=c7817548-8f49-4d51-b4f5-52b7efe804b2

https://my.aic.edu/ICS/icsfs/142.pdf?target=1306ea67-67cb-45a4-ba64-ca6e4677d2a6

https://my.aic.edu/ICS/icsfs/143.pdf?target=87717e7d-8033-455b-a3c2-dcf1c3826917

https://my.aic.edu/ICS/icsfs/144.pdf?target=3d53a04b-e5c7-4695-8555-f961e8e38adf

https://my.aic.edu/ICS/icsfs/145.pdf?target=604e3e1f-10da-417e-ad49-42a52fbb632d

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Vilken betydelse har akademiska

Ett tankeväckande arbete är ett verk där

Hur man skriver en definition-uppsats